עדשות מקוטבות הפכו לאחד הפריטים החשובים ביותר לאנשים המחפשים איכות ראייה מעולה והגנה על העיניים מפני קרני השמש המזיקות. מספר חברות מובילות בשוק בזכות הטכנולוגיות המתקדמות שלהן והאיכות הגבוהה של המוצרים שהן מציעות. במאמר זה נסקור את החברות הבולטות בתחום העדשות המקוטבות: Revo, Wiley X, Maui Jim ,Vuarnet, ,  Costa, Kaenon, Smith Optics, Serengeti, Oakley, ו-Zeal Optics.

Revo

Revo נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום העדשות המקוטבות. החברה עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו NASA Technology, המשלבות ננוטכנולוגיה לציפוי עדשות שמקנה להן עמידות גבוהה ואיכות אופטית יוצאת דופן. העדשות של Revo מציעות הגנה מלאה מפני קרני UV ומצטיינות בראייה חדה וברורה בתנאים קשים כמו שלג, ים ומדבר.

Revo שהוקמה בשנת 1985, הפכה במהירות למותג משקף מתקדם בעולם, הידוע כמובילה בטכנולוגיית העדשות מקוטבות. משקפי השמש של Revo נוצרו בתחילה על ידי פיתוח טכנולוגיית עדשות על ידי נאס"א כהגנה סולארית ללוויונים. לאחר יותר מ-35 שנה, Revo ממשיכה לבנות על מסורתה העשירה של טכנולוגיה וחדשנות על ידי הצעת משקפי שמש פולריים ברורים ומתקדמים ביותר בעולם.


Wiley X

Wiley X מתמחה בייצור משקפיים טקטיים וספורטיביים בעלי עמידות גבוהה. העדשות המקוטבות של Wiley X מציעות הגנה מרבית לעיניים מפני השפעות סביבתיות קשות כמו אבק ורסיסים. החברה מפתחת את העדשות שלה כדי לעמוד בתנאים קיצוניים, מה שהופך אותן למתאימות במיוחד לשימוש צבאי, למשטרות ולספורטאים אקסטרימיים.  WILEY X נוסדה על ידי ותיקי צבא ארה"ב בשנת 1987, והיא מייצרת את משקפי השמש המקוטבים והטקטיים המגנים ביותר בעולם ליחידות הצבא ואכיפת החוק השונות המסתמכות על משקפיים שעמידות בפני פגיעות כבר למעלה מ-30 שנה.  מיילס פרימן האב, יוצא צבא, הקים את WILEY X להגנה על עיניהם של מי שהגן על אמריקה. המורשת הצבאית של החברה סייעה לגבש מפת דרכים עבור החברה בשנים הבאות עבור לוחמים אמריקאים רבים בכל היחידות המיוחדות בצבא ארה"ב. 

כל דגם משקפי שמש מתוצרת WILEY X עומד בתקני בטיחות ANSI Z87.1+ High Velocity ו-High Mass Impact, להגנה החורגת הרבה מעבר לקרני השמש המזיקות. ישנם גם מספר דגמים בליסטיים העומדים בתקני MIL-PRF-32432 (GL) של צבא ארה"ב להגנה על עיניים. זאת סיבה מרכזית לכך שהחברה היא ספקית מובילה של ציוד הגנה לעיניים לצבא ואכיפת החוק בארה"ב כבר יותר מ-30 שנה.

Kaenon

Kaenon היא חברה אמריקאית המובילה בתחום העדשות המקוטבות בזכות עדשות ה-SR-91® הבלעדיות שלה. עדשות אלו משלבות את היתרונות של זכוכית ופוליקרבונט, מה שמאפשר להן להיות גם קלות וגם עמידות במיוחד. הראייה דרך העדשות של Kaenon היא חדה וברורה, והן מספקות הגנה מצוינת מפני קרני UV וסנוור.

משקפי השמש של קיינון מעוצבים בחופי קליפורניה, עם מגוון מסגרות יפהפיות בעבודת יד. כל משקפי השמש שלנו כוללים את האופטיקה היפנית המתקדמת ביותר שיש. כל זוג משקף  KAENON הוא כמו כלי מכוון עדין, שנבנה במיוחד עבור אלה שעובדים ונהנים בחוץ.

Maui Jim

Maui Jim היא חברה שמקורה בהוואי ומתמחה בעדשות מקוטבות המיועדות להתמודד עם אור השמש החזק של האיים הטרופיים. טכנולוגיית PolarizedPlus2® הייחודית של החברה מציעה לא רק סינון של קרני UV מזיקות אלא גם מגבירה את הצבעים ומפחיתה סנוור, מה שהופך את החוויה החזותית לנעימה ומדויקת .

Costa

Costa משקפי שמש הם שם דבר בקרב דייגים ואוהבי ספורט ימי. העדשות המקוטבות של Costa מפורסמות בזכות טכנולוגיית 580® שלהם, המיועדת להפחתת סנוור ולראיית עומק . העדשות מיוצרות מחומרים איכותיים כמו זכוכית ופוליקרבונט, ומציעות עמידות מצוינת בתנאי לחות ומים.

Smith Optics

Smith Optics היא חברה ידועה בתחום האופטיקה הספורטיבית, והיא מציעה עדשות מקוטבות איכותיות במיוחד. החברה משתמשת בטכנולוגיות כמו ChromaPop™ המסננת את קרני האור באופן שמגביר את ניגודיות הצבעים והופך את הראייה לבהירה ומפורטת יותר. העדשות של Smith Optics מתאימות במיוחד לספורטאים ולחובבי ספורט אתגרי.

Serengeti

Serengeti מתמחה בייצור עדשות מקוטבות וחלק מהדגמים משלבות טכנולוגיות פוטוכרומיות ואופטיקה . ישנם דגמים עם עדשות שתאימות את עצמן לשינויים בתאורה ומספקות ראייה ברורה בכל תנאי תאורה. החברה ידועה בעיצוביה האלגנטיים ובאיכות האופטית של המוצרים שלה.

Oakley

Oakley מציעה עדשות מקוטבות בעלות טכנולוגיה כמו HDPolarized® ו-PRIZM™. עדשות אלו מיועדות לשפר את ניגודיות הצבעים ולספק ראייה חדה וברורה במיוחד. Oakley מתמקדת בעיצוב מודרני ונוחות, ומשקפיה הם בחירה פופולרית בקרב חובבים.

Zeal Optics

Zeal Optics היא חברה שמדגישה את השמירה על איכות הסביבה ומייצרת עדשות מקוטבות מחומרים מתכלים. החברה משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות כמו Ellume Polarized המגבירה את ניגודיות הצבעים ומספקת ראייה ברורה. Zeal Optics מתמחה במשקפיים המיועדים לפעילויות חוץ וספורט אתגרי.

VUARNET

מותג צרפתי VUARNET נוסדה בצרפת בשנת 1957 על ידי הספורטאי ז'אן וורנה והאופטומטריסט רוז'ר פובל. עדשות VUARNET מיוצרות מזכוכית מינרלית משקפי VUARNET מעוצבים כך שיתאימו גם מבחינה אופנתית וגם מבחינת נוחות. הם מציעים מגוון מצומצם של דגמים. משקפי השמש של VUARNET הם עם מחיר גבוה ולא מיובאים יותר לישראל


סיכום

כל אחת מהחברות המוזכרות במאמר זה מציעה עדשות מקוטבות ברמה גבוהה עם יתרונות ייחודיים. בין אם אתם מחפשים משקפיים לפעילות ספורטיבית, לפנאי או לתנאים קיצוניים, תוכלו למצוא את המוצר המתאים ביותר לצרכים שלכם בין המותגים האלו. הבחירה הנכונה במשקפיים תלויה בעיקר בצרכים האישיים שלכם ובתנאי השימוש הצפויים,  אנו ממליצים חברות כמו REVO, WILEY X ו KAENON מספקת מוצרים באיכות גבוהה שיבטיחו הגנה ונוחות לעיניים שלכם.